TSO-ASSISTENT is in eerste plaats een online administratie- en registratiesysteem voor het overblijven. In de tweede plaats is het een supersnel digitaal systeem voor communicatie tussen overblijfcoördinatie en ouders.
Alle communicatie over reserveren, annuleren, aandachtspunten, noodnummers en meer verloopt volledig digitaal en wordt dus direct verwerkt en is direct beschikbaar voor het overblijfpersoneel. Ouderdeclaraties en vergoedingsspecificaties worden per email verstuurd en komen bij ouders en overblijfmoeders terecht zonder kosten voor papier, printer of porto.
De coördinator kan digitaal informatie ter beschikking stellen aan ouders/verzorgers en aan overblijfmedewerkers. Denk aan de overblijfregels of een nieuwsbrief voor ouders en aan een pestprotocol of notulen voor de overblijfmedewerkers.
De overblijfmedewerkers kunnen direct in het digitale logboek verslag doen van incidenten en bijzondere gebeurtenissen. De coördinator kan deze berichten lezen en ze eventueel doorsturen aan de leerkrachten, mocht het relevant zijn.
De coördinator kan aan hele groepen tegelijk een email (met bijlage) sturen. De keuze en samenstelling van de groep is heel gemakkelijk en snel te maken en te verfijnen. Bijvoorbeeld: Alle medewerkers; Alle ouders van groep 2A; Alle ouders van de onderbouw; Alle ouders van groep 2A en 2B behalve Mw. Jansen en Mw. Pietersen.
Ouders en medewerkers kunnen op hun beurt vanuit het systeem direct een bericht sturen aan de coördinator.